سرویس دوره ایی در مجموعه رنو مرکزی

سرویس دوره ای در مجموعه رنو مرکزی

از جمله خدماتی که در مجموعه رنو مرکزی شامل حال دارندگان همه مدل های خودروی رنو میشود انجام سرویس های دوره ایی میباشد.

این سرویس ها شامل:

  • روغن موتور: تقریبا اصلی ترین و مهمترین بخش از سرویس های دوره ایی ،بررسی روغن موتور می باشد چرا که بوسیله ان موتور عملکرد بهتری را از خود نشان میدهد
  • فیلتر روغن:از جمله قطعات تعویضی که مانع از ورود براده های ناشی از سایش قطعات فلزی روی یکدیگر ،دوده ناشی از احتراق و همچنین گردوغبار و … به داخل موتور میشود.
  • فیلتر هوا: این قطعه هم از جمله قطعات تعویضی در هر دوره از انجام سرویس دوره ایی میباشد،نقش این فیلتر پاک سازی هوای ورودی به محفظه احتراق میباشد، در اصل با تصفیه هوا و جلوگیری از ورود گردوغبار نقش بسزایی در میزان مصرف سوخت بازی میکند.
  • فیلتر کابین: قطعه ایی با کارایی بالا برای فیلتر کردن هوایی میباشد که از طریق ورودی سیستم تهویه به داخل اتاق خودرو منتشر میشود، این فیلتر نیز از ورود ذرات گردوغبار و الاینده های دیگر جلوگیری میکند،البته تا زمانیکه پنجره ها بسته باشند!
  • کیت تایم و دینام: تسمه تایم یک تسمه از جنس لاستیک و الیاف میباشد که رابطی بین میل لنگ و میل سوپاپ محسوب میشود به جهت جلوگیری از پارگی کیت تایم باید ان را در زمانی که کارخانه تولید کننده خودرویتان مشخص کرده است تعویض نمود چون پارگی این کیت هزینه ها و به تبعه ان مشکلات زیادی را به بار می اورد، خوب است که بدانید برخی از خودرو های شرکت رنو همچون کولیوس، فلوینس و اسکالا نیازی به تعویض تسمه تایم ندارند و فقط نیازمند تعویض کیت دینام هستند.
  • روغن گیربکس: یکی از سیالات روان کننده خودرو میباشد که قطعات متحرک داخل گیربکس را روغن کاری میکند و مانع از ایجاد اصطحکاک بین انها میشود. روغن مورد استفاده در گیربکس های دستی و خودکار با یکدیگر تفاوت دارند، روغنATF برای جعبه دنده های خودکار و روغن MTF نیز برای گیربکس های دستی استفاده میشود که به ان روغن دنده یا واسکازین گفته میشود.
  • روغن هیدرولیک فرمان : مکانیزم این سیال بدینگونه است که علاوه بر روانکاری قطعات داخلی سیستم هیدرولیک فرمان، باعث انتقال قدرت از سیستم فرمان به چرخ های جلویی خودرو میشود.
  • شمع: قطعه ایی برای انتقال جرقه های متناوب برق داخل سیلندر که جایگاهش در انتها و روی سر سیلندر میباشد، سرویس و نگه داری شمع ها نیز از سری مسائل مهم است، جرقه های نامنظم ،لرزش در دور ارام موتور و دود مشکی رنگ اگزوز میتواند نشان دهنده عیب شمع باشد.
  • لنت: اگر لنت ترمز به موقع تعویض نشود صفحه لنت هنگام ترمز گرفتن با دیسک ترمز درگیر میشود و ترمز ها عملکرد نامطلوبی خواهند داشت به این نکته توجه داشته باشید که اگر لنت ها استاندارد نباشند ، احتمال اسیب رسیدن به دیسک یا کاسه ترمز نیز وجود دارد.
  • ضد یخ : در تابستان جلوگیری از داغ شدن ماشین و همچنین در زمستان از یخ زدگی جلوگیری میکند و زمان تعویض ان دوسال یکبار تعیین شده است.
  • روغن ترمز: اصلی ترین بخش از سرویس های دوره ایی خودرو مربوط به بررسی روغن ترمز است، زیرا مهمترین پارامتر در عملکرد به موقع و مناسب ترمز ها میباشد. وظیفه این روغن حرکت تمام اجزای سیستم ترمز ماشین شما میباشد.

در این مطلب از رنو مرکزی قصد داشتیم شما همراهان عزیزرا نسبت به سلامت و چکاپ دوره ایی خودرویتان اگاه سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

وقت بخیر

جهت ارتباط با پشتیبانی دکمه زیر را لمس کنید ...

× واتساپ؟